05 May 2009

MAKLUMBALAS PENGGUNA MELALUI MEDIA ADALAH DITERIMA SEBAGAI ADUAN PENGGUNA MENGENAI ISU SISTEM PENYAMPAIAN PERKHIDMATAN KERAJAAN

1. Sebarang isu yang melibatkan perkhidmatan kepenggunaan yang disediakan oleh pihak sektor awam atau swasta / badan berkanun yang dibangkitkan oleh ahli masyarakat melalui sebarang media adalah diterima oleh pihak kerajaan Malaysia sebagai maklumbalas rakyat atau aduan pengguna dimana pihak agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan untuk menangani isu-isu seperti ini adalah mempunyai bidang kuasa untuk memutuskan semada menerima sesuatu isu yang dibangkitkan dalam sebarang media sebagai aduan pengguna adalah tertakluk kepada keyakinan pihak agensi kerajaan berkaitan semada wujudnya justifikasi yang kukuh dan relevan dimana pihak agensi kerajaan berkenaan bertindak secara proaktif bagi menangani isu-isu yang boleh dimasukkan dalam klasifikasikan aduan pengguna untuk diselesaikan secara cekap dan berkesan sebagai salah satu langkah atau strategi untuk membaiki imej dan persepsi sektor perkhidmatan awam di kalangan pengguna atau rakyat.

Ruj : http://msgpengguna.blogspot.com/2009/05/maklum-balas-pengguna-melalui-media.html )

2. Maklumat berkaitan adalah seperti :-

2.1. http://www.sabahkini.net/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=1322:sijil-palsu-majlis-anak-negeri-penipu&catid=68:anak-negeri&Itemid=74

2.2.http://www.sabahkini.net/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=1187:surah-akhir-satanic-verses&catid=68:anak-negeri&Itemid=74

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP